Wszystkie zdjęcia na tym blogu są mojego autorstwa, nie zezwalam na ich kopiowanie, umieszczanie na innych blogach czy gdziekolwiek bez mojej wiedzy . Nie kradnę i nie chciałabym być okradana. Jeżeli wzoruję się na pracy innej osoby, poinformuję osobę zainteresowana i oznaczę ją pod zdjęciem.

wtorek, 24 września 2013

guzikowy skarbczyk scrapowy

W ostatnim czasie udalo mi sie zuzyc kilka sztuk tasmy dwustonnie klejacej, zostaly wiec do wykorzystania rolki.  Z racji posiadania sporej kolekcji guzikow, postanowilam zmajstrowac jakis pojemniczek, zeby w koncu miec wszystko w jednym miejscu. Na chwile obecna pudeleczko ma dwa pojemniczki, obawiam sie jednak, ze bede zmuszona go nieco podniesc, tak o jakies dwa pietra. Z moim talentem do kupowania guzikow, z pewnoscia tutaj wszystkich nie zmieszcze, tymbardziej ze w szafce jest jeszcze troche mniejszych pudeleczek z tymi przydasiami.  :)  














Materialy niezbedne do  wykonania pudeleczka:
rolki po tasmie - rzecz wiadoma
karton
klej (u mnie magic)
papier do scrapbookingu
nozyczki, dziurkacze 



Na kartonie odrysowujemy wewnetrzny zarys rolki i wycinamy 0,5 cm od linii

 

Wycianmi zabki skosnie lub prostopadle do okregu, narzedziem kulkowym lub tak jak u mnie-szydelkiem, obrysowujemy miejsce zagiecia kartonu. Paski na zdjeciu okazaly sie niepotrzebne. Poczatkowo myslalam zeby zrobic z nich ogranoczniki, jednak papier scrapowy w zupelnosci wystarczy.
 
 

 Na papierze ktorego uzyjemy do wykonczenia wewnetrznej czesci pudelka odrysowujemy WEWNETRZNYzarys rolki, wycinamy i przyklejamy na karton....

 

ktory nastepnie wklejamy do rolki ulozonej na rownym podlozu i palcem wyronujemy brzegi, zeby rowno sie przykleil. Ten element bedzie nasza przykrywka do pudeleczka.



dolna czesc pudelka wykonana podobnie, ale tym razem okragly kartonik wklejamy odwrotnie, czyli ząbkami do zewnatrz. Pozniej zaklejamy spod kolkiem papieru scrapowego, ktore wycinamy uprzednio odrysowujac ZEWNETRZNY zarys rolki. W ten sposob przy oklejaniu wnetrza papierem scrapowym unikniemy nierownego schodka.


 



 W srodkowej czesci pudelka dno pojemniczka wklejamy jak w poprzednim punkcie, zostawiajac kilka milimetrow miejsca do krawedzi. Kiedy bedziemy skladac pudelko, ogranicznik umieszczony w dolnej czesci nie zmiesci sie do oklejonej rolki jezeli wkleimy odwrtonie.



ogranicznik to wystajaca czesc papieru, ktorym zostalo wyklejone wnetrze  pojemniczka



Surowe pudelko jest gotowe, pozostaje teraz oklejenie i wykonczenie naszego pudelka.  Mam nadzieje ze opis wykonania jest w miare czytelny. Pominelam podczas pracy zrobienie fotek kazdego elementu z wszystkich stron, na przyszlosc obiecuje poprawe.

Do ozdobienia pudelka uzylam oczywiscie papierow Galeriowych z bloczka Fioletowe fiolki, gratisowego paska zieleni na listki i oczywiscie mojego ulubionego kartonu kolorowego 270 g na wykonanie kwiatkow. Te jak zawsze zajely najwiecej czasu przez to moje reczne wycinanie. A i wygniatanie takiego grubego kwiatka nie jest tak prose :)

Pozdrawiam Was serdecznie !!!!

Zadanie wykonane, zmykam do chorej corci. Dopiero wyszla z zapalenia oskrzeli, wczoraj dopadlo ja zapalenie spojowki. Ahhh.... z dziecmi zawsze jest cos :)







12 komentarzy:

  1. Wow! Super pomysł :-) Chciałabym mieć czas na takie wykony... Ledwo ostatnio ogarniam to, co absolutnie konieczne. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu od 21-ej do 2-ej w nocy mozna wiele zdzialac :)

      Usuń
  2. Boziu jaka Ty jesteś zdolna!!!Co rusz pokazujesz coś nowego,a wszystko cudne ,gustowne i dopracowane.
    Jako że ja w te klocki jestem tępa,to bardzo bym prosiła o bardziej szczegółowy opis;)))Plissss:)
    Ja wiem,że jak się robi,to o wielu elementach się zapomina,albo sądzimy,że to takie proste,że nie warto się nad tym rozdrabniać,ale jak ktoś jest początkujący ,to każdy szczegół jest ważny.Pudełko jest tak świetne,że pewnie masę osób skorzysta z kursiku;))
    Ależ się rozpisałam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czemu, ale jakos ciezko mi uwierzyc ze w jakiekolwiek robotkowe klocki jestes tepa. Nastepnym razem sie poprawie :)

      Usuń
  3. Normalnie jestem zachwycona takim pudełkiem ,że o jego kolorku nie wspomnę.Pięknie wszystko przedstawiłaś ,nic tylko się brać do roboty.Z pewnością wielu skorzysta ,bo jest piękne ,estetyczne i do tego nie taki diabeł straszny jak go malują :)
    Ciekawi mnie tylko czy te kwiatki też robisz sama ,bo są śliczne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od poczatku do konca sama. Wycinam nozyczkami :) duzo pracy przy jednym, ale efekt jest. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Wooow!!!Już tu się podpinam! Super kursik już mnie korci żeby spróbować wykonać takie cudeńko, chociaż nie wiem czy w moim przypadku takie będzie:)W wolnej chwili zapraszam serdecznie do mnie: artenomeolvides.blogspot.com
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  5. cudeńko!! tym bardziej jestem w szoku, jak zobaczyłam z czego Twoja praca powstała BRAWO :)

    OdpowiedzUsuń
  6. nie należy słuchać o tępocie Ilonki, bo tępa to na pewno nie jest, co nam za każdym razem udowadnia swoimi pracami :)
    Pudełko jest przeeeepięknnnnnnnne!!!! Czekam aż mi się taśma skończy, zrobię sobie takie cacuszko! Będzie na spineczki dla dzieci, typowo dziecięce i dla mnie na kolczyki! Dziękuję Ci, że pokazałaś jak z prostej rzeczy wyczarować coś pięknego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ALE CUDNE PUDEŁECZKA-SUPER PRACE-POZDRAWIAM SERDECZNIE

    OdpowiedzUsuń