Wszystkie zdjęcia na tym blogu są mojego autorstwa, nie zezwalam na ich kopiowanie, umieszczanie na innych blogach czy gdziekolwiek bez mojej wiedzy . Nie kradnę i nie chciałabym być okradana. Jeżeli wzoruję się na pracy innej osoby, poinformuję osobę zainteresowana i oznaczę ją pod zdjęciem.

czwartek, 22 maja 2014

bejbikowe butki ogrodowe + schemat

Przybywam do Was w końcu ze schematami bejbikowych bucików. Przyznam się szczerze, że rysowanie schematów przysporzyło mi sporo problemów. I bynajmniej nie dlatego, że nie mam pojęcia o ich rysowaniu, a dlatego,że chciałam to zrobić równie szybko jak machając szydełkiem i z rozpędu w rzędach rysowałam słupki tam, gdzie powinny pojawiać się półsłupki narzutowe itp. Jeden schemat, drugi schemat.... bla bla bla. W końcu wzięłam się na sposób i najpierw rysowałam półsłupki we właściwych miejscach, a dopiero później uzupełniałam słupkami. Tym sposobem uniknęłam kolejnych błędów.  Później przerobiłam fotki na schematy :) Mam nadzieję, że zrozumiecie co i jak.
Przepraszam, że tak długo czekałyście na ten post, ale praca na Danutkowe wyzwanie spędzała mi sen z powiek, dlatego to właśnie ją musiałam ulokować w pierwszej kolejności. Kto ciekaw a nie widział, zapraszam tutaj KLIK.

Na początek butki ogrodowe, uniwersalne dla chłopca i dziewczynki. 






 Buciki bawełniane wykonane szydełkiem  2,5. Długość podeszwy 9,5 cm, szerokość śródstopia 5 cm.

 Podeszwa:


Cholewka 
Schemat czytamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara !!!!!! a więc odwrotnie niż w standardowym schemacie np serwetek.

Zaczynamy od oczka łańcuszka , które na schemacie widać w prawym dolnym rogu, rząd pierwszy. Przerabiamy dookoła półsłupkami wkłuwając szydełko pod jedną nitkę, zamykamy rząd oczkiem ścisły.

Drugi rząd: 2 oczka łańcuszka, przerabiamy dookoła półsłupkami narzutowymi (słupkami krótkimi, jak kto woli), zamykamy rząd oczkiem ścisłym, blokujemy markerem, aby robotka się nie spruła.

Teraz robimy przód buta, na schemacie narysowany kolorem niebieskim.
Wkłuwamy szydełko w 15 słupek (w jedną nitkę) licząc od środka podeszwy i robimy dwa oczka łańcuszka  (jedno oczko schowa się kiedy dokładnie zaciśniemy końcówkę nitki)
przerabiamy 30 półsłupków
2 rząd (odwracamy robótkę ) dwa oczka łańcuszka i 1 słupek w kolejnym półsłupku,kolejne przerabiamy zbierając po dwa słupki w jeden (powstanie 15 słupków)
3 rząd: odwracamy robótkę, robimy oczko zwrotne i przerabiamy rząd półsłupkami (15)
4 rząd:zbieramy po 3 słupki w jeden, w miejsce pierwszego robiąc dwa oczka łańcuszka (5)
5 rząd: oczko zwrotne i 5 półsłupków, oś.  Odcinamy nitkę

Jeżeli butki będą miły inny kolo przodu (jak w przypadku powyższych biało turkusowych), obrabiamy całość półkola półsłupkami (zaznaczone na schemacie na niebiesko) tym samym kolorem, dopiero później przerabiamy but kolorem kontrastowym. Takie działanie zapewni równe i bardziej estetyczne przejście między kolorami. Jeżeli cała cholewka ma jednakowy kolor, możemy pominąć ten krok i kontynuować bucik robiąć trzeci rząd zaznaczony na schemacie na czerwono. Wbijamy szydełko w miejscu, gdzie założyliśmy marker i kontynuujemy robótkę pierwszą nitką.
Przerabiamy rząd półsłupkami, zbierając dwa wewnętrzne narożne półsłupki (półsłupek i ps narzutowy) w jeden, podobnie z drugiej strony.
W przypadku ostatniego rzędu półsłupków zbieramy w jeden dwa półsłupki POMIJAJĄC podwójny półsłupek z poprzedniego rzędu. Zamykamy oczkiem ścisłym, odcinamy i chowamy nitki.

Pasek:
Robimy 26 oczek łańcuszka, przerabiamy słupkami (20) zaczynając od 6 ego oczka od szydełka. Robimy 5 oczek łańcuszka i kończymy oczkiem ścisłym w miejscu ostatniego słupka.









7 komentarzy:

  1. Witaj Kochana ! strasznie sie ciesze z tego schematu ze podalas bo ja mam fiola na punkcie szydelkowych bucikow dla maluszkow ale czasem mialam problem ze znalezienie dobrego schematu.Wstawilam Twoj wzor na strone http://szymkowerobotki.blogspot.ie/p/wzory-innych-blogerowiczek.html ale jesli nie wyrazasz zgody to usune oczywiscie wpis :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ to ładne, i jak zawsze wspaniale wykonane.Zdolniacha.
    Zazdraszczam.
    Pozdro

    OdpowiedzUsuń
  3. Nic tylko dziergać i się uczyć ,a schematy dla mnie nadal są nie do odczytania,nic nie kumam .I nawet nie robię nic w tym temacie aby chociaż coś załapać .Za to docenić Twoją pracę to ja jak najbardziej potrafię .

    OdpowiedzUsuń
  4. Marzą mi się takie małe buciki dla kuzyneczki. Bardzo dziękuję za schemat i wskazówki, ale czy podołam, nie wiem. Twoje buciki są śliczniutkie. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czaderskie są, aż szkoda, że nie mam komu takich zorbić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne są te twoje buciki, ja nie znoszę robienia bucików dla maluchów, nie wiem dlaczego ale zawsze sie przed tym bronię .

    OdpowiedzUsuń